-->

1/01/2018

Kuantum Bilgisayarların, Normal Bilgisayarlardan Farkı Nedir ?

author photo
Kuantum Bilgisayar,Fark,Nedir,


Kuantum Bilgisayarların, Normal Bilgisayarlardan Farkı Nedir ?




Her insanı ilgilendiren önemli konuların başında kuantum bilgisayarlar gelmektedir. Kuantum bilgisayarlar konusunda IBM tarafından başarılı testler yapıldığı bilinmektedir. Çalışmayla ilgili henüz firmanın da daha uzun bir yolu vardır. Kuantum bilgisayarlar konusunda Çin’de de önemli çalışmalar yürütülmektedir. Ancak dünya basınına asla bilgi verilmemektedir. Kuantum bilgisayarlar kuantum ve mekanik fenomenlerin doğrudan kullanımına imkan tanıyan, teorik hesaplama sistemlerini kullanmaktadır.


Kuantum Bilgisayar,Fark,Nedir,
Kuantum Bilgisayarlar Niçin Önemli ?
Normol bilgisayarların sahip olduğu teknoloji limitinin, kuantum bilgisayarlarla aşılması hedeflenmektedir. Bunun nedeni bilgisayarların çalışma prensibinden kaynaklanmaktadır. Temel olarak transistör adı verilen küçük elektron durduruculardan meydana gelen bilgisayarlarda elektronların geçmesi 1, geçmemesi 0 temelli bilgileri oluşturmaktadır. Bu bilgiler bit olarak isimlendirilmektedir.
Bilgisayarların kalitelerinin yükseltilmesi için transistör sayılarının arttırılması gerekmektedir. Ancak transistörlerin daha fazla küçültülmesi elektronların durdurulmasını engelleyecektir. Sonuç olarak bit üretimi ve veri işleyişleri gerçekleşemez. Kuantum bilgisayarları, sıradan bilgisayarlardan ayıran temel mantık budur.
Kuantum bilgisayarlar elektronları durdurma mantığı ile çalışmamaktadır. Bit yerine kübit mantığı bulunmaktadır. Kuantum bilgisayarlar fotonların polarizasyonlarına göre veri üretmektedir. Dikey polarizasyon fotonlar 0, yatay polarizasyonda da 1 kabul edilmektedir. Bilgisayarlarda arama yapıldığında, sistem içerisinde tarama yapılarak veriye ulaşılmaktadır. Kuantum bilgisayarlarda istenilen verilere anında ulaşılabilecektir. Yani arama yapıldığı anda sonuca ulaşılacaktır. Eş zamanlı olarak tüm olasılıklara sahip olan kübitler, sonuçlara daha kısa yoldan götürmektedir. Kuantum bilgisayarların mantığı kuantum fiziğinde saklıdır.
Reklam

Yayın için 0 Yorum


İfadelerİfadeler

Sonraki yayın Önceki yayın
Önceki yayın Önceki yayın

Reklam